בריחת שתן בגברים

אי שליטה ובריחת שתן נפוצה פחות בגברים מאשר בנשים ומשפיעה בעיקר על גברים מבוגרים (שכיחה יותר בעודף משקל) הסובלים מבעיות רפואיות אחרות. בריחת השתן עצמה אינה מחלה אלא תסמין ומאחר ויש מחלות שצריך לשלול רצוי לפנות לאורולוג ולרופא המשפחה לבדיקה ויעוץ.

הסיבה השכיחה ביותר היא הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית (פרוסטטה). הערמונית היא בלוטה בגודל ובצורה של אגוז שמקיפה את השופכה ממש מתחת לשלפוחית השתן. תפקידה להוסיף נוזל לזרע לפני שפיכה. בלוטה זו גדלה בקרב כמעט כל הגברים ככל שהם מתבגרים וגורמת לתדירות השתנה גבוהה, לזרם שתן חלש יותר, קושי בהתרוקנות ובעיקר הרגשה של צורך מידי לתת שתן עד כדי בריחה של שתן במקרים בהם אין שירותים ממש קרובים.

מצב שכיח נוסף שמלווה בבריחת שתן הוא לאחר ניתוח בערמונית כשהשרירים חלשים יותר מה שמביא לבריחת שתן כתוצאה מלחץ. עם טיפול מתאים וזמן ניתן לראות שיפור בזרימת השתן ולהשיג שליטה מלאה על השלפוחית מספר חודשים לאחר הניתוח.

תרגילי קיגל למניעה של בריחת השתן

תרגילי קיגל, כמו אצל נשים גם בגברים, הם דרך מצוינת לחזק את שרירי רצפת האגן על מנת להקטין ולמנוע את בריחת השתן. תרגילי הקיגל משפרים גם ביצועים מיניים בקרב נשים וגברים כאחד. נמצא שבגברים התרגילים גורמים לתחושת שפיכה חזקה ואינטנסיבית יותר והארכת הזמן שלוקח להגיע לסיפוק.

כסא ה BTL EMSELLA למניעה של בריחת השתן בגברים

תרגילי קיגל הם אמנם הטיפול הלא ניתוחי המוצלח ביותר לבעיה אך קשה מאד להתמיד בהם לאורך זמן ולכן אחוז הגברים שמגיעים לפתרון הבעיה נמוך יחסית למה שיכול היה להיות בתרגול נכון.
כסא ה BTL EMSELLA שקיבל את אישור ה FDA לטיפול בבריחת שתן בגברים נותן מענה לבעיה באמצעות גלים אלקטרומגנטיים ממוקדים שעושים 11000 תרגילי קיגל, בעוצמה מכסימלית שלא ניתן להגיע אליה בתרגול עצמי, במהלך 28 דקות.. הטיפול, אינו כואב, מתבצע בלבוש מלא בישיבה על הכסא במהלכו מרגישים רעידות וכווצי שריר. לקבלת תוצאות נדרשת סדרה של 6 טיפולים בתדירות של פעמיים בשבוע
כדי לשמר את התוצאות מומלץ המשך טיפול בפיזיותרפיה ו/או חיזוק על ידי טיפול בודד על הכסא כל חצי שנה בערך.

טיפול בכיסא BTL EMSELLA מוכר על ידי חברות הביטוח כטיפול מחליף ניתוח